onsdag 23 mars 2016

GENOMGÅNG AV GYMPROGRAMMET PÅ LUNDBYBADET

Jag träffade sjukgymnasten igår, som gick igenom olika maskiner på Lundbybadets gym med mig. Tanken är att jag skall stärka upp lår, höft och knä, så att jag kan motverka inflammationen i knät. Jag bad även om några övningar för armar och bröst, så att jag stärker upp mig där med, när jag ändå håller på :).

Jag rekommenderas att inte gå mer än 10 000 steg om dagen, så att inte inflammationen aktiveras mer än nödvändigt. Det kan kännas svårt, rent viljemässigt, för jag VILL ju så himla mycket mer. Men. Det gäller att tänka långsiktigt. Att ta det lugnt och ta det i etapper. Det är nog min största prövning under denna resa, att inte göra för mycket, för att jag vill vara "duktig" och komma i mål fortare än vad som kanske är möjligt.

Jag känner inte av någon träningsvärk idag, så det är nog bara till att gå dit och träna - med några repetitioner, så att kroppen kommer igång :).
Imorgon, torsdag skall jag testa på Zumba fitness på Angereds Arena med min kompis A. Det blir både spännande och skrämmande. Jag får helt enkelt testa hur mycket jag och knät orkar. I o m att jag inte vet hur många steg man tar på ett sådant pass, får jag kanske hushålla med dem under dagen.

På fredag kan jag tyvärr inte träna på gymmet, i o m att de öppnar först när mitt arbetspass börjar. Jag får ta mig dit på lördagen, innan jobbet istället.

Det är ju trevligt att märka av en förändring i ens tänk. Numera, är det fokus på när jag kan träna - innan jag planerar in annat :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar