söndag 8 april 2018

JAG HOPPADE AV VAGNEN

Well...
Den här helgen är ett bevis på att jag fortfarande inte bemästrar omvändningen helt och hållet.
Jag håller mig från godis och onyttigheter, även om lusten att äta dem är aktiv, nästan hela tiden.

Sambon o jag hade ju tänkt att gå på Vegomässan, men det var ju minst 100 meter kö, vilket fick mig att vända vid synen av det. Kön höll tydligen i sig i flera timmar, så när jag än hade ställt mig där, hade vi blivit stående.
Kul, givetvis, att gensvaret är så stort. Det underbara vårvädret gjorde säkert sitt. Men den här gången valde jag att låta bli. Jag har ju ändå x antal käcka kokböcker att låta mig inspireras utav :).

Sambon och jag åkte istället till IKEA för att leta efter lämplig förvaring för allt bröte jag/vi har samlat på  oss genom åren.
Egentligen borde jag slänga/skänka en stor del av sakerna, men jag har svårt för att se vad som behöver sparas.
Så istället för vegetarisk mat, blev det grillbuffé på Coop.
Jag valde mest grönsaker och lax, men smakade även på grillad kyckling och potatisgratäng.

Till middag beställde jag hem pizza. Inte det bästa, ur tarmsynpunkt.
Och det dröjde inte länge, förrän pruttandet var igång igen. Men, det var ändå gott.

Men. Jag tror mig vara på spåren på vad som kan ha fått mig ur balans.
Jag tror att det finns saker på det sociala planet som jag känner mig osäker på. Saker som stressar och lockar till att trösta mig själv med felaktig mat.

Jag försöker ha en tillåtande attityd. Det är ju inte sagt att jag måste göra en helomvändning med kosten. Jag måste inte frångå en lagom mängd med kött till inget kött.
Jag kan ta det lugnt.
Jag bör ta det lugnt. För annars blir det också en stressfaktor. Och det orkar jag inte med.

Det kräver sitt, att leta efter nya roliga recept.
Det kräver sitt, att åka och handla dessa ingredienser.
Och det kräver sitt, att faktiskt bestämma sig för att laga och äta upp det.

Work in progress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar