söndag 15 april 2018

UPPDATERING... VECKA 15

Jag har jobbat mycket den här veckan.

Jag har skött kosten och som kvitto på det, visar vågen på ett viktminsknings-resultat, vilket givetvis är jätte, jätte, jätteroligt :).
Äntligen har jag kommit under 98-kg-strecket.

Det blir så himla tydligt för mig, varje gång jag äter "vanlig" restaurangmat, att jag går upp i vikt av det.
Men det är också härligt att veta, att så fort jag återgår till mina soppor, kommer kroppen att reglera det och med tiden, hjälpa mig att tappa vikt :). 


Yes!
Det känns som att jag har hittat ett hanterbart sätt att hantera maten på.
Yes!

Jag fortsätter således att göra gröna juicer och göra matiga soppor på resterna. Mums.
Och bra, för både ekonomi, miljö och hälsa. 


Bra jobbat, Sari :)!

Jag har också rensat och röjt hemma samt fortsatt att rensa bort överflödet av scrapsaker och allmänna pysselsaker.
Jag har ambitionen att verkligen tona ned mängden saker i hemmet, vilket bidrar till att alla kategorier kommer att få sig en omgång. 


Jag har således flyttat på kläderna från sovrummet till kontoret/förvaringsrummet, för att samla allt på en plats. Jag har valt bort de kläder som jag inte använder och lagt dem i ett slags mellanförvarings-backar. Jag får se när jag känner mig manad att sälja/skänka bort dem...

Och så tänker jag jättemycket på hur jag skulle kunna inreda/dekorera sovrummet, för att få en härlig känsla där. Jag vill köpa bra förvaring, som gör rummet lättstädat. Jag tänker mig grönt, purpurlila och svart (möblerna är svarta) med mässing-detaljer.
Jag får se var det hela landar :).

Så på det stora hela, känner jag mig nöjd med min riktning i livet.

Och... Jag höll ju på att glömma...
Jag och min kompis C skall åka till London om drygt 2 veckor. Detta bestämdes hastigt och lustigt. Men åååh, vad roligt det ska bli :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar