måndag 24 oktober 2016

VIKTUPPGÅNG... OCH VIKTNEDGÅNG

Det är uppenbart att jag inte kan slarva för mycket (med för många hälsobollar, eller kvällsätande), för att vikten skall börja peka uppåt igen. Det är en bra läxa att ha med sig, så att jag inte låter det gå för långt.
Men det visar sig också att vikten kan justera sig rätt så snabbt, bara jag slutar med onyttigheterna. Det känns positivt. Idag väger jag t ex 2 kg mindre än vad jag gjorde för en vecka sedan.

Jag har varit på scrapträff hos Scrappweb i helgen och det har gått bra att äta en del av maten.
Rött kött, gör mig dock, tyvärr, alldeles för pruttig. Det blir rätt så sura pruttar, om man säger så, när köttet skall jäsa och ha sig i tarmarna...
Jag hade bett om specialkost, men känner att jag måste justera det ännu mer, i o m att det nästan enbart serverades rött kött på Gullbrannagården. Mina tarmar njuter nog mest av fisk eller kyckling.
Men om hela sanningen ska fram, så borde jag nog äta helt vegetariskt, för att göra det så smidigt som möjligt för tarmarna att spjälka maten. Det känns ju lite absurt att tänka på att djur skall födas upp för att jag skall kunna äta dem, när det, numera, finns så oerhört många goda vegetariska recept att laga mat efter.

Jag hade med mig mina hälsobollar, för att jag inte skulle falla i fällan :). Däremot hittade jag inte alla, så det var lite "abstinens" på lördagkvällen och söndagen, men som tur var, fick jag banan att tugga på istället :).
Nu är hälsobollarna återigen i kylen och kan mumsas på under veckan :). Och det känns ju bra :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar