måndag 25 april 2016

EFTER BERLINRESAN

Nu var det ett tag sen jag skrev i bloggen...
Jag har varit i Berlin och promenerat, alldeles för många steg, de flesta av dagarna... Men det har varit kul att testa sina gränser. För det blir ju mycket promenerat, i en ny stad :).

Vikten har gått upp, tack vare alla mellanmål (sötsaker) och onyttig mat till frukost. Det fanns inte så många alternativ till brödet - och givetvis glömde jag att köpa riskakor att ersätta brödet med.
Men jag hoppas att viktminskningen tar fart igen, nu när jag inte skall äta mer bröd eller onyttiga saker. Det gick ju bra fram till resan, så jag hoppas på ett positivt flöde även denna gång.

Inför nästa resa, vill jag vara bättre förberedd, så att jag inte slinker dit på både vitt och mörkt bröd, croissant och hasselnötskräm, för att inte tala om glass eller tårtbitar. Jag var som fixerad vid efterrätter. Vet inte vad som flög i mig.
Men nu är resan i alla fall över, och jag kan äntligen börja leva mitt vanliga liv igen :).

Det är helt uppenbart dock, att mjölkprodukter och vitt mjöl inte är bra för mig, i o m att jag pruttat i kapp med vad jag ätit.

Men men. Det är bara till att ta nya tag i gen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar