lördag 27 augusti 2016

JAG LÄGGER IN EN HÖGRE VÄXEL = -21,6 kg

Den här veckan har jag verkligen lagt in en högre växel.
Jag har börjat gå på gym igen. Jag har medvetet börjat försiktigt, för att inte dra på mig för mycket träningsvärk samt för att inte tappa motivationen...
Jag kommer att lägga till maskiner som även kan träna rygg och mage, i o m att jag inte haft det tidigare. Det får komma successivt. 

Jag har också promenerat hit och dit, så fort tillfälle givits och jag kommit på att ta vara på dem :).
Jag har åkt buss 20 från Frölunda till Eketrägatan och promenerat hem därifrån. Jag har också förlängt själva promenaden innan frukost, om det funnits tillfälle.
Därtill har jag åkt mycket med kommunala färdmedel.

Jag åkte till Zizzi Allum, för att leta efter en underbar orange manchesterjacka, men tyvärr hade de inte den i butiken... Jag blir fullständigt deprimerad av att gå in på Zizzi på Frölunda torg. Det finns ju inga roliga plagg... Allt är en tråkig mörk sörja. Jag menar, hösten och vintern är ju deprimerande som de är... Varför måste alla plagg förstärka det? Och varför i helgoland tar de inte in höstens storsäljare till butiken... Den orange "jeansjackan" av manchester... Varför???


Jag sveper igenom de vanliga klädaffärerna och vågar mig in i andra butiker också. Inte för att jag alltid hittar något där, men ändå :). Det är bra att göra sinnet medvetet om att det inte är en omöjlighet att kunna hitta något fint där i framtiden, som dessutom passar på min kropp :).
Och det slår mig, när jag provar kläder på Cassels, att jag inte skall nöja mig med halvbra kläder... Jag är banne mig värd något bättre. Det skall vara kärlek till klädesplaggen i min garderob... :).

Jag hittade finfina gröna kläderMasai. Jag har ju länge beundrat deras kläder, men alltid tyckt att de varit för dyra. Den här fanns det ett underbart klädställ med både svarta och moss-/olivgröna plagg... Jag kom hem med tre plagg därifrån. Det blev inte billigt, men jag ser på det som en belöning för allt slit under året :).
Jag har besökt butiken ett par gånger till, för att hitta fler plagg att matcha till byxorna, men jag har stört mig för mycket på att färgskillnaderna är för stora... Jag vill skapa en enhetlig silhouette med både topp och byxa i samma färg, men det är något som stör mig. Då har jag faktiskt hellre en svart topp till byxan, för att verkligen bryta av, istället för att se ut som någon som försöker få till det, men inte lyckats hitta rätt nyans...






Och jag tror banne mig att jag kan få det att funka med mina gröna kängor (Ten Points), som jag köpte för några år sedan... Jag har ju länge letat efter något att ha dem till :). 


Två gallstensanfall har jag också hunnit uppleva den här veckan...

Ännu en positiv upplevelse, är att vågen ÄNTLIGEN visade siffror under 85 kg... Jag prickade 84,8 kg idag. Yes!
Det är bara till att kämpa på...
De senaste tio veckorna har jag således gått ned ca 6 kg... Det känns bättre, än det föregående resultatet, som bara gav 1 kilos viktminskning :(.

Här är en sammanfattning av viktminskningen, i perioder om tio veckor vardera...

period 1 = 10
period 2 = 4,3
period 3 = 1
period 4 = 6,3
= -21,6 kg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar