tisdag 23 augusti 2016

YES! DET BLEV ETT JA TILL OPERATION :)!!!

Jag hade en tid hos kirurgen på Lundby sjukhus igår och besöket slutade lyckligt. Jag får en tid för operation där, redan inom 45 dagar, i o m att bekymren är som de är. 



Det kunde dock ha gått illa, i o m att de har en maxgräns för BMI, på 35. Som tur är, låg jag på BMI: 33 :).
33 i BMI är givetvis inte ett slutmål för mig, men det är där jag är nu, från att ha haft 41 i BMI, för ca 9 månader sedan. 



Blodtrycket låg på 135/92.

Så nu är det väntans tider på operationstid som gäller :).

...

Jag har ju gallstensanfall var och varannan vecka numera. Livet är redigt stressigt, i o m att det är så himla mycket jag måste undvika, framförallt på restauranger och andra ställen, när icke hemlagad mat skall intagas... Jag har dock överlevt genom att gå på thai- eller kinesisk restaurang och valt grönsaker och kyckling...

Här är min undvika-lista: 

lök
svamp
paprika
oliver
kapris

äpple
päron
gurka
sura livsmedel
citrusfrukter
ättika

senap
majonnäs
(ägg)
räkor (skaldjur)
(lax)

rökt, stekt, friterad, grillad mat...

rött kött

gluten
laktos (vet inte om jag ens tål mjölk utan laktos...)

fet- och kolesterolrik mat

mejeriprodukter

sötsaker, efterrätter m m

Således undviker jag både hel- och halvfabrikat, i o m att de oftast innehåller både mjölk och vetemjöl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar