lördag 6 augusti 2016

MEDVETEN OM HUR JAG SER UT

Fler och fler börjar uttrycka att de ser stor skillnad på mig, efter 20 kilos viktminskning. Jag, som bara ser mina valkar och mitt gäddhäng, tillsammans med dallret på låren, har svårt att förstå vad de menar, tills de börjar visa upp foton, tagna för minst ett år sedan... Effekten av detta blir att jag tycker att det är vansinnigt kul att kunna förvåna folk - och mig själv :).

Här är jag på Brännö, 2015, ca 1 år sedan :), stl 52-54. 




Jag lägger upp några bilder här, som visar hur skillnaden syns, framförallt i ansiktet, i o m att jag inte är en helkropps-foto-person :). Den senaste bilden visar mig som jag är just nu..., vägandes ca 86 kg... Jag provar nya kläder, för skojs skull, och märker, att jag kan komma i plagg som är i storlekarna 46-48, beroende på vilken affär jag är i :).

Jag tror att det var 20 år sedan, jag hade den här storleken på kroppen. Jag hade långt hår och hade, vad jag minns, färgglada kläder på mig :). Jag hade även en cykel med bockstyre, som jag nyttjade flera gånger i veckan, ända tills jag krockade med en annan cyklist, och den blev konstig och opålitlig. Jag blev nog rädd för att cykla efter det. Kanske är det något jag kan ta upp nu igen, för det är ju sannerligen ett smidigt sätt att ta sig fram på :).
Det finns stunder, när tankarna tar mig tillbaka till den tiden i mitt liv, och jag tror att jag tröstat mig med godis, kakor och annat tjafs, för att på något sätt skydda mig från de jobbiga upplevelserna jag genomgick då. 




Under en underbar dag på Vrångö, men min kompis A, vågade jag t o m låta hela kroppen fotograferas :)... Om inte för något annat, så för att ha en förebild till efterbilderna :)...
Vrångö är helt klart värd ett eller flera besök. Så här sent på året är det nästan dags för björnbären också, och det verkar finnas gott om dem där :), förutom alla vackra blommor och fantastiska vyer :).



Nu ska det bli spännande att se vad jag kan ta för form, när resten av övervikten försvinner, lagom till 50-års-dagen, om sisådär 1 år och 4 månader :).

Det känns riktigt roligt att vara mitt i resan, som jag påbörjat. Den handlar bara om mig och min ultimata hälsa. Heja mig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar