måndag 11 december 2017

INTAG AV FÖDELSEDAGSTÅRTA BLIR EN LÄRORIK LÄXA...

Jag hade en kurs här hemma, i mixed media-tekniker med olika distressprodukter (Tim Holtz/Ranger).
Jag hade ju fryst in den andra tårtan från mitt 50-års-skalas .

I o m att jag hade gäster här, såg jag ett bra tillfälle att "bli av med" tårtan.

Jag hade ju förberett saffransbollar, och i teorin gick allt bra, men inte åt jag någon sådan inte..., för när jag beskådade den vackra tårtan (med den goda smaken i minnet), "kunde" jag inte låta bli att ta en bit, jag med.
Tårtan var givetvis god även denna gång, men min mage klarade inte av att bearbeta den...

Några timmar senare, blev jag påmin om att  borde ha låtit bli, i o m att det blev pruttigt och segt i magen.

Lesson learned!
Min mage mår bäst av kost utan gluten och laktos.

Det var väl tur att jag hade en ledig dag idag, så att det inte hände några större fadäser på rörlig fot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar