lördag 9 december 2017

JAG STARTAR OM...

Jag har äntligen bestämt mig för att starta om. För att prioritera hälsan framför allt annat.
Det känns bra.

Nu tar jag en dag i taget, med den framtida förbättrade hälsan i fokus.

När jag påbörjade min resa, för ca 2 år sen, tog det mig 40 veckor att gå ned ca 20 kg.
När jag tittar på det, så här i efterhand, så ser jag ju att det var en fantastisk bedrift. Men så promenerade jag ju som en tok också :). Och började träna på gym. Och planerade mina måltider.

Numera har jag ännu mer problem med mitt knä, så jag får tänka att det kommer att ta längre tid att komma i form.
Men det spelar egentligen ingen roll hur lång tid det tar. Det viktiga är ju att jag prioriterar mig själv och min hälsa.
Allt annat är sekundärt.

...

Jag var på scrapträff idag i Alingsås...
Jag hade turen att vinna något - och här är ett två foton som min kompis C tog.
Det första jag ser är hur tjock är - framförallt i ansiktet. Men jag ser också att jag är glad. Och det är ändå glädjen jag tänker fokusera på.
Glädjen inför att jobba mig till bättre hälsa :). 

 

Målet är att gå ned i vikt, så att jag kan komma i mina härliga gröna kläder igen och att jag får ett hälsosammare utseende :)....
Jag ser verkligen fram emot den här resan, i o m att jag har gjort den en gång och vet att det gick, utan alltför mycket ansträngning (förutom de där jävla gallstensbesvären...).

  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar