lördag 7 maj 2016

SUPERGOD SMOOTHIE - med massor av ingredienser

Jag har pinat i mig smoothie med gurkmeja i ett par dagar, men idag fick jag nog. Jag gjorde en ny blandning med följande ingredienser, och jag måste nog säga att det är den godaste smoothien jag någonsin smakat... Den är så där lagom syrlig och söt på samma gång :). Lite tropisk i smaken.

4-5 portioner

2,5 dl apelsin- och ananasjuice (brämhults)
2 bananer
2 kiwi
1 liten bit ingefära
½ pkt fryst mango
½ pkt frysta blåbär
2 msk torkade bär (blåbär och ngt annat blått)
4 rågade tsk nyponskalpulver
3 tsk gula russin
2 st torkade aprikoser
2 rågade tsk solrosfrön
2 rågade tsk pumpafrön

Det kan dock vara bra att vara på sin vakt, när man köper torkade bär... För ofta smaksätts de med socker eller t ex någon fruktjuice, för att komma undan själva sötningen med socker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar