lördag 11 juni 2016

EN DAG PÅ DONSÖ = 25 000 STEG :).

Efter en kort morgonpromenad, åkte jag till Donsö igår, för att träffa min pysselkompis C, som hyr stuga där. Vi gick en hel del, åt gott och nyttigt, tack vare hennes råsaftcentrifug samt röjde i hennes pysselrum :). 

C bjöd mig på lunch på  Isbolaget - och tyvärr var det laktos i maten. Detta gjorde att jag pruttade en hel del.

Vid 17:30-tiden började jag bli hungrig och insåg att det kanske var bäst att åka hem. I o m att man åker båt från ön, är det inte en snabb resa hem. Väl i stan, var jag så hungrig, att jag inte orkade vänta 16 minuter på nästa buss. Så jag gick in på Pizza Hut och bestämde mig för att prova på glutenfri pizza. Majsmjölspizzadegen var ingen hit, så att säga :(. Segt och hårt. Omöjligt att äta. Men Hawaii-fyllningen var god.

Efteråt kände jag för att fira, så jag tog en Banana Split till efterrätt. Och pruttandet lät inte vänta på sig. Det var riktigt jobbigt på kvällen. Så det är verkligen konstaterat att min mage inte tår laktos. Det är lika bra att lära sig det, en gång för alla.
Men ibland tar känslan över förnuftet. Synd.
Men men...

Väl hemma, såg jag att jag kommit upp i 25 000 steg :). Sicken lycka. Och knät protesterade inte en gång... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar