fredag 10 juni 2016

OM ATT BLI SUPERDUPERTRÖTT OCH NÄSTAN KÖRA AV VÄGEN

Jag träffade några vänner för att prata om något vi planerar att göra tillsammans. Det var ett trevligt möte som avslutades med mat på thai-restaurang och djupa samtal om hur livet ter sig för oss just nu.
Jag blev tydligen så trött av allt detta, att jag knappt orkade hålla ögonen öppna när jag körde hem. Jag höll på att köra av vägen flera gånger, vilket skrämde mig.
Jag stannade till slut till i Kungälv och åt en glass och drack vatten ur flaska.
Sen kunde jag köra hem igen.
Kvällen bestod av ett evigt pruttande.

Väl hemma, kom jag på att jag behövde handla lite, för att kunna göra en gluten- och laktosfri italiensk banankaka. Jag kände mig lite nere och funderade på att köpa mera glass och kanske även godis. Men jag hann tänka tanken att det inte skulle få mig att må bättre. Tvärtom. Hjärnan skulle bli helnipprig av allt socker.
Så jag valde bigarråer istället :).

Kakan bakades och en liten bit avnjöts med färska hallon och blåbär :).

...

Tröttheten är dock ett mysterium. Ofta blir jag trött efter matintag. Det går väl åt såpass mycket energi för att hantera den, antar jag.
Jag märker samma sak hemma, när jag ätit mat och sitter och tittar på teve. Det tar inte många minuter förrän jag är i dvala och nästan somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar