söndag 12 juni 2016

MASSOR AV STEG - TRÖTT I BENEN

Det blev en aktiv dag igår med. Två vändor till Ikea (köpte höj- och sänkbart bord samt lådavdelare till malmbyråarna), en sväng till netonnet och morgonpromenad på det. Jag kom upp i drygt 20 000 steg då med :).
Benen var trötta, men knät gav inga signaler, förrän på morgonnatten... Då värkte det, så att jag väcktes av det. Även nu, när jag skriver, känns knät av.
Men i o m att jag står upp nu och skriver, får knät mer belastning. Det tror jag är bra.

Solen är framme, fåglarna kvittrar och det känns väldigt bra att äntligen ha ett höj- och sänkbart bord.
Jag funderar på att ta en morgonpromenad idag med, för få att få ett bra resultat i min aktivitetstabell :). Morgonpromenad innan frukost, sju dagar i rad :). Sen skulle det vara kul att få en hel vecka med minst 10 000 steg varje dag :).
Och sen är det ju skönt att kunna ta på sig ett bra promenadskor på morgonen, innan dagen blivit för varm. Är det för varmt, hittar jag bara på en massa ursäkter.

Japp. Så får det bli.

Det blir lite grand som en drog, det där med att promenera. Och det är ju bra att det kommit till det stadiet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar