fredag 30 mars 2018

ATT STÅ EMOT BJUD-GODIS - OCH OM ATT ÄTA RAW-CHOKLAD ISTÄLLET

Arbetsgivaren vill säkerligen vara snäll, när denne kommer med påskägg, julgodis m m till arbetsplatsen, men för mig, som kämpar mot impulsen att äta godis - bara för att det finns att tillgå hemma/på jobbet, blir det en kamp, under hela arbetspasset/storhelgen. 

Detta stora påskägg, med massor av godis, mötte mig, när jag kom till jobbet i fredags.
Urrrrk.



Jag försöker intala mig själv att påskägget är fyllt med lök, svamp och paprika - och andra saker jag inte gillar.

Till slut ställde jag det i skafferiet, för att inte behöva se det, varje gång jag gick förbi det.

....

Jag hade dock förberett mig, med eget påskgodis, utifall lusten skulle bli för stor :-).
Jag köpte en bit raw-choklad, på Solkällan i Uddevalla.

Det var inte billigt.
Och det var heller inte särskilt gott. Och tur är väl det, för då äter jag inte för mycket på en gång :).
Det var en Raw-choklad med Lakrits, handgjord på RawChokladFabriken i Arvika.
Den är vegansk, nötfri, mjölkfri och sojafri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar