onsdag 28 mars 2018

GÖR EN GRÖN SOPPA PÅ RESTERNA EFTER AV EN GRÖN JUICE

Istället för att slänga överskottet/fruktköttet efter att jag har pressat en juice, testade jag att göra en slät soppa med resterna från en omgång GRÖN JUICE



Resterna från följande ingredienser: 
1 gurka

3 selleristjälkar
1 stort päron (conference)
3 grönkålblad
1 stor näve bladpersilja
1 äpple

Jag kompletterade med:
2 l vatten
2 st grönsaksbuljongtärningar
1 skvätt flytande grönsaksbuljong
2 st palsternackor
2 st morötter
1 st stor potatis
2 vitlöksklyftor
1 dl röda linser
salt

svartpeppar
gurkmeja
chilipulver
ingefärapulver

Jag lät rotsakerna och linserna koka i ca 10 minuter, innan jag lade i resten, som fick koka i ytterligare 20 minuter.
Jag gjorde soppan slät med en stavmixer.
Jag hällde på lite solrosfrön för att öka tuggmotståndet.

När soppan var som varmast, var det svårt att urskilja smakerna, men den tog sig till slut :). Jag kommer definitivt att ta vara på resterna framöver :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar