söndag 1 april 2018

KORTISONSINJEKTION I KNÄT

Jag fick en kortisoninjektion i knät, den 1 mars, 2018.
Det var en helt fantastisk känsla att slippa smärta och värk vid varenda rörelse... Jag kunde ta mig ur bilen, utan att det högg till. Jag kunde öka på antalet steg per dag. Det var helt enkelt en befrielse att leva utan ständig smärta.
Men den tog inte bort alla bekymmer. Jag kände ändå av knät då och då. Men själva basen - som gjorde att jag hade ont hela tiden - lindrades.



Men. Den här veckan, har jag känt av smärta i knät, speciellt när jag har gått upp för trappor.
Och idag hade jag helvetisk smärta i knät, efter 5 000 steg. Och då skulle jag på "utflykt" med några boende.
Fan, vad jag led!

Sammantaget kan man se att kortisonet lindrade den helvetiska smärtan i en månad.

Läkaren sade att det kan hända att man får injicera kortison ett par gånger i knät, innan det blir full verkan.
Men det måste gå 6-8 veckor mellan första och andra tillfället.

Det har nu gått 4 veckor. Fasiken. Jag är mitt i. Jag måste vänta lite till. Och sen planera in besöket på en dag, där jag har två lediga dagar efter, i o m att man ska vila knät efter injiceringen.
Det blir inte lätt, för jag vill inte sjukskriva mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar