lördag 7 april 2018

MAT, PÅ RESANDE FOT... och konsekvenserna av det, dagen efter...

Igår intog jag en lunch på EAT, i Allum. Det är, typ en tacobuffé, där man kan välja det man vill ha. Jag gillar det, i o m att jag har så många saker på min "inte äta"-matlista. 
Jag åt kanske någon tugga för mycket, i o m att jag kände mig lite för mätt efteråt.





Senare på eftermiddagen/kvällen träffade jag min kompis A, i o m att vi skulle gå på Martin Stenmarks gratisföreställning om hans liv, med 11 syskon...

Föreställningen var på Draken, som jag minns att jag besökte för första gången, när jag var nyinflyttade i Sverige och Göteborg. Mamma tog mig på bio, för att se Ben Hur. Jag minns att det var en lång film, med paus mitt i :). 

Martin Stenmarks show var både rolig och blandad. Helt klart sevärd :).



Men innan dess käkade vi mat på en indisk restaurang, på Första Långgatan. Helt ok mat, med After Work-priser :).
Jag stoppade i lagom tid, för jag kände mig inte övermätt :).
Hurra, för det :)!

Jag hade med mig en kaka med mörk chokladkaka från Marabou. Den kallas för premium fin, och den hade smaksatts med mint.
Och som namnet utlovade, var den verkligen fin i smaken :). (Bilden nedan, visar dock chokladen med hallonsmak)



...

Men idag, har jag inte kunnat bajsa, som jag brukar kunna göra på morgonen. Troligtvis har det att göra med gårdagens mat, med tacochips, indiskt naan-bröd och panerad färskost.
Det är ju det, att jag inte dör, om jag äter gluten (bröd), men jag blir förstoppad och går upp i vikt, riktigt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar