tisdag 3 april 2018

OM ATT TA SIG GENOM STORMEN...

Vissa dagar är det jobbigt att genomgå en kostförändring.
Vissa dagar fryser jag som en tok.
Vissa dagar känns dagarna evighetslånga och jag hinner titta på klockan flera gånger om, innan nästa måltid. 
Jag har dock lärt mig att säga till mig själv att jag ska äta igen, vid ett specifikt klockslag. Jag behöver inte oroa mig. Jag lever inte på stenåldern och jag har ingen brist på mat här hemma.

Troligtvis är kroppen satt på svält eller liknande, i o m att jag inte tillför den onödiga fetter, socker m m.

Eller så är det så här jag fungerar, även när jag äter fel.
Det finns en känsla av hunger, även om det inte är ren hunger, och då kan man mätta det på olika sätt.
Den här gången håller jag mig till tre-fyra mål om dagen. Och låter magen vila däremellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar