söndag 1 april 2018

ATT BESÖKA SKÅNE OCH ÖSTERLEN

Detta är inte ett regelrätt matinlägg, men jag skriver ändå om det i bloggen, så att jag kan samla all nödvändig information om en eventuell resa till Skåne och framförallt Österlen.
Här är en länk till Skåne för nybörjare. 



Jag behöver leta upp information om var man kan övernatta för en rimlig peng och var man kan äta vegetarisk mat eller raw food samt juicer och smoothies.
Jag vill också planera för de platser som jag vill se :). Länken ovan (i ordet skåne), tar mig till gedigen info om flera sevärdheter.

...

STÄDER/PLATSER - SEVÄRDHETER
Lund
- Jag blev tokkär i Lund, när jag besökte det för några år sedan, i samband med en mixed media-kurs, som Finnabair höll i, hos SkaparLusten.
En underbar stad att flanera i.

ön Ven? - Landskrona

Stenshuvuds nationalpark - Kivik 

Kullens fyr (Höganäs)

Ales stenar - Kåseberga (Ystad) (se Vinkille B&B)

Botaniska trädgården (Lund)

Öresundsbron (Malmö)

Pildammsparken (Malmö)

Hembygdsparken (Ängelholm)


...

ÖVERNATTNINGSMÖJLIGHETER





...

MATSTÄLLEN
Lund - Govindas, Vegeriet,
Malmö - Raw Food House,
Helsingborg - Vegeriet, Curry Nam Nam,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar