lördag 21 april 2018

ONT I RYGGEN, SOPPA, SOPPA, SOPPA OCH FINFINA KLÄDER :)

Den här veckan har jag haft ont i ryggen - nästan hela tiden. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Det är främst när ryggen sträcks ut, som det hugger till.

...

Det blir mycket soppa till lunch/middag numera. Kanske inte hela dagarna alla dagar i veckan, men helt klart fler gånger nu, än för, låt oss säga 7 veckor sedan.
Jag varvar det gärna med halloumisallad (stekt halloumi och grönsaker, bär och frukter), för att få tugga på något :).

Jag började om, i vecka 9.
Jag hade en startvikt på 103,3 kg. Inget att vara stolt över, men det är vad det är.
Idag, ca 7 veckor senare (vecka 16), har vikten gått ned till 96,8 kg. Det har varit stadigt några dagar, och det är väl ett bra tecken, kan tänka :).

Jag mår bra med dessa kostval. 
Ibland äter jag mat på restaurang, och oftast väljer jag kyckling eller fisk. Och även om vikten sticker iväg vid nästa morgons vägning, så stabiliserar det sig under veckan, när jag har återgått till en mer återhållsam kost :).

...

Jag motiverar mig med viljan att komma i de underbara gröna kläder jag köpte på Masai, för ca år sedan, när jag var aktiv med min hälsoresa. Det var när jag hade gått ned drygt 20 kg (jag vägde ca 85 kg då...), vilket innebär att jag har en hel del arbete kvar, innan jag kan njuta av de där sköningarna :).
(om jag och kroppen sköter oss (med en viktminskning på ca 0,7 kg/vecka) - så skulle man kunna tänka att jag väger 85 kg om 16 veckor - d v s 4 månader... vilket gör att jag hamnar i augusti månad...)



  


Jag kan inte pressa knät lika mycket som jag gjorde då, så jag tar det lite lugnare med promenaderna denna gång. Och denna gång, vill jag även hitta ett sätt att hantera matintaget på lång sikt.

Det finns ju inga s k quick fixes när det kommer till viktminskning - och framförallt den nya livsstilen, så att man inte återgår till gamla vanor.
Det är till stor del ett mentalt arbete. Har man ordning på det, brukar det gå lättare.
Men om man låter sig vilseledas av hjärnspöken eller andra bekymmer, så är det svårare att behålla fokus.

Och jag belönar mig även med fina kläder, från bl a Olars Ulla :).
Jag är så glad att det finns kläder för en person i min storlek :). Det är inte alla plagg som passar, och tur är väl det, för det är inga billiga plagg vi snackar om... :(. Gulp.
Men, jag anser att jag är värd att känna mig fin i fina kläder :).



Jag borde givetvis känna mig fin, även i de alldagliga plagg jag har köpt genom åren, och till viss del gör jag ju det. Men det är allt en bra härlig känsla, när saker och ting kan matchas till en helhet. Det känns som att man kan ta sig an världen på ett helt annat sätt.





Många använder smink som sin rustning. Jag använder mig av fräcka kläder :).
Jag önskar bara att mina fötter tillät mig att gå i tuffa kängor och snygga skor också...

Jag har ju två par underbara kängor från Ten Points, som jag tyvärr får väldigt ont i fötterna av, efter ett litet tags användande... :(. Och det är ju så synd, för de sitter bra runt foten.
De har en tunn filtsula, som har "tovat sig", och det gör att det inte är slätt och fint under fötterna, vilket också medför ett obehag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar