torsdag 1 oktober 2015

KROPPEN STREJKAR

I och med att knäna börjat strejka och att läkaren på vårdcentralen säger att jag måste börja med sjukgymnastik samt käka Alvedon på full dos, har jag börjat klura på om det inte är dags att ta tag i mitt liv igen.
Jag kan ju inte förlora mig själv, genom att inte värdesätta mig högre än så här... Jag vill inte begränsas i mitt liv - p g a smärtor och problem med kroppen.


MORGON
2 kokta ägg + bregott
3 skivor kalkonpålägg
5 små tomater

LUNCH
Egengjord lasagne (lasagnemix, mjölk, köttfärs, ketchup)

MIDDAG
stekt aubergine
stekt halloumiost
tomat

MELLANMÅL
banan

Det var första gången jag stekte aubergineskivor. Jag har dock ätit grillade aubergie och squash-skivor på wokrestaurangen på Backaplan. Det var nog det som var startskottet för att vilja prova på - på egen hand :).
Jag hade saltat av dem först - i ca två timmar, sköljt av och torkat dem, innan jag stekte dem. Jag började först med olivolja, men eftersom det inte gav dem någon färg, övergick jag till att steka dem i bregott.

De smakade gott. Riktigt gott. Jag smaksatte dem inte på något sätt, eftersom jag visste att halloumiosten skulle bidra med sälta.
Jag måste säga att det var vansinnigt gott.

Ungefär 1,5 timmar efter middagen, körde det som bara den i magen. Jag fick gå på toaletten och det var en magsjukliknande upplevelse att tömma sig. Jag kände mig kallsvettig efteråt.

Kanske blev det för mycket med fettet för mina tarmar. Något att ta lärdom av, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar