lördag 3 oktober 2015

PYSSELTRÄFF = FROSSERI

Det är lördag morgon, och jag "börjar dagen" med att ha dåligt samvete för att jag inte ätit upp resten av den stekta halloumiosten och auberginen. Jag har ett miljötänk i huvet, när jag klandrar mig själv... Det är ju inte bra att slänga mat, menar jag...
Så nu jädrar, nu får det bära eller brista...
Jag har precis varit på toaletten, så jag hoppas att tarmarna skall klara av fettet i de stekta sakerna. Om inte, well... Då får jag ta konsekvenserna och lägga erfarenheten till min minneslista (note to self).
Jag vill gärna kunna äta aubergine på det här sättet i framtiden, men kanske skall jag grilla dem i ugnen istället...

FRUKOST
Stekt aubergine
Stekt halloumi
Tomat
1 glas kall nyponsoppa

Jag tuggade i mig lite, hela tiden med en rädsla för få "magknip och behöva springa på toa"... Så jag åt inte upp allt... Inte ens hälften... Inte ens en fjärdedel... Jag vågade helt enkelt inte...
Det här blir ju inte någon bra start på den här dagen, kan tänka...
Jag tar med mig osaltade nötter och torkade aprikoser, om det skulle bli alltför jobbigt med hungerkänslorna...


När det sen kommer till lunch och middag, går jag bet... I och med att jag skall på en liten pysselträff i Alingsås, har jag inte förberett någon mat. Där finns givetvis ICA MAXI i närheten, och jag bör kunna få tag i något bra. Kanske har de en salladsbar jag kan plocka vad jag vill ur, eller hitta på en annan lösning, med kanske kyckling- eller kalkonpålägg, tomater, kokt ägg och något mer :). Jag längtar efter avocado, men jag tycker oftast att jag slänger bort pengarna, då de blir övermogna för fort.
Alternativet är att beställa hem mat - typ thaimat eller liknande, men i o m att det är så mycket ris i sådan mat, får det mig att tveka...
Jag får helt enkelt se vad som händer under dagen...

Det är inte hur man har det, utan hur man tar det, som är det viktiga...
Detta är ett mantra jag säger till mig själv, när det finns risk för att jag jagar upp mig över saker och ting.


LUNCH
Jag köpte färdiggrillad kyckling och diverse sallads-tillbehör på ICA MAXI. Jag hade alla förutsättningar att göra bra ifrån mig. Men så ville jag vara en i gänget, äta det de andra åt. Samtidigt :).
Så jag lät mig falla. Jag beställde en pizza.
Jag åt en JÄDRA MASSA småkakor dylikt. Det var ju helt "OMÖJLIGT" att säga nej till ett fint utbud av godsaker, som dessutom var både laktos- och glutenfria o s v. Då kunde man ju inte bara vara otrevlig tacka nej.


 

Well.
Gott var det :).

MIDDAG
1 slice pizza
småkakor och dylikt.

2 smörgåsar och 1 glas nyponsoppa när jag kom hem.

Tankar...
Det där med Alvedon. Jag tycker inte riktigt att det hjälper, så jag kör en dag utan, för att se om jag känner någon skillnad i knäet.

Knähelvetet strejkar när jag försöker stå rakt med benet.
Jag velar i tanken. Ska jag - eller ska jag inte ta Alvedon. Jag tycker inte att jag får så mycket avlastning från smärtan. Finns det då någon som helst idé att tugga i sig tabletter i tid och otid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar