onsdag 7 oktober 2015

TANKAR SOM STÖKAR TILL DET

Idag skall jag till Ullared - i tjänsten. Det blir vad det blir för mat under dagen.
Jag sitter och klurar på det där med GB-operation. Det är något som skrämmer mig... Jag vet ju inte hur det kan gå. Men i vilket fall, så är remissen ivägskickad. Jag kan ta reda på mer. Lära mig. Väga för och emot.
Jag tror dock, att jag skulle behöva prata om just det där med överätandet - tröstätandet - ångestdämpandet, som jag tror kan vara en orsak till det hela, förutom att det är en mångårig vana att tugga i sig onödigheter.

Jag märker dock en skillnad i mitt tänk den här veckan - till skillnad från förra veckan. Då var jag helt övertygad om att jag skulle börja leva annorlunda. Den här veckan, med start förra lördagen, har jag svårt att tänka om.
Det är ju det som är min akilleshäl. Det är inte lätt att bygga upp en mur mot onyttigheter, men när jag väl gör det, känns det som att jag ABSOLUT INTE får avvika från det, för då öppnas portarna till helvetet igen. Och det blir SÅ MYCKET SVÅRARE att stänga dem igen. Då är det fritt flöde.
FAN OXÅ!

FRUKOST


LUNCH


MIDDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar