fredag 2 oktober 2015

VÅRDCENTRALEN

Idag gick jag till vårdcentralen på fastande mage. De skulle ta kolesterolprov för att mäta blodfetter (eller något liknande).
Jag är svårstucken, så det är lite trixigt att lämna blod.

Därefter "bad" jag om att få blodtrycket mätt en gång till.. Den här gången visade det 156/80-något... Hörde inte den lägre summan...
Sköterskan sade i alla fall att den var längre än förra gången (som ju var 145/85).

Jag får väl se vad det blir för efterföljder av detta...

FRUKOST
Havregrynsgröt med äpplemos

LUNCH
varm nyponsoppa
2 smörgåsar med skinka

MIDDAG
Lasagne med ketchup


En reflekton... 
Mina smalben har i många år haft "typ blåmärken". Jag har undrat var de kommit ifrån. De har börjat minska det här året. Jag kom att tänka på att kanske har minskandet av läsk - och framförallt coca-cola bidragit till detta :). För det är väl det enda jag slutat med - sedan ett tag tillbaka...

Hela dagen gick, utan att jag hade något sötsug... Eller, well... Det kanske är en sanning med modifikation... Jag lade mig för att vila efter att ha hållt i en färgläggningskurs hemma, och efter det, vaknade jag "hungrig"/sugen... Men jag väntade till middagen...

Och jag tuggade inget på resten av kvällen, efter middagen. Jag menar, det var ju fredag och allt, så det kändes riktigt bra.
Jag var inte ens "sugen"/hungrig förrän vid 22-tiden, och då tänkte jag att det är alldeles för sent att börja stoppa i sig något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar