onsdag 10 februari 2016

GÖRA NUDLAR AV GRÖNSAKER - GRÖNSAKSSVARV ELLER JULIENNESKÄRARE

Nu, när jag letar efter lite annorlunda recept, med t ex vegetariska nudlar - upptäcker jag något som heter grönsakssvarv (spiral vegetable slicer/spiralizer/veggie twister). Det verkar ju vara nästa objekt att sikta in sig på, så att jag kan göra nudlar/spaghetti av t ex zucchini, kål, morötter m m :).
Tjohoo... Något nytt att se fram emot :).

I bloggen 56 kilo pratas det om zoodles.
På Amazon.com finns en maskin att titta på.

Det finns givetvis billigare alternativ, men jag vet i fan om det är värt att göra misstaget att köpa något plastigt... Och sen kan man ju lägga in miljöaspekten i plastiga saker också... Det finns ju något som heter plastbantning nu för tiden... Att man undviker giftiga plastburkar m m.... Och jag som har så många plastburkar... Jösses...

Ju mer jag letar, desto mer finner jag :).
Jag fick precis tips om att köpa en julienneskärare istället - en lite annorlunda potatisskalare :-). Den är billigare - och framförallt mindre platskrävande :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar