måndag 22 februari 2016

HOCKEYMATCH + MCDONALDS-MAT

Jag var på hockey i förra veckan (ingick i jobbet). Personen som jag följde med ville äta på Mc Donalds. Jag hade klurat länge och väl på om jag skulle ta med egen mat (kokt ägg, keso, banan och kanske mango) eller om jag skulle "offra mig"/göra det enkelt för mig genom att köpa en måltid där. Well. Det blev det senare.
Jag valde Big Mac & Co. Men det skulle jag inte ha gjort. (det enkla blev plötsligt ganska "svårt")
(Orsaken till att jag inte tog med egen mat, tror jag beror på att jag besvärad av tanken att äta mat som inte var köpt där... Visste inte om personalen skulle reagera.)

Jag blev väldigt pruttig av maten (den var ju inte laktos- och glutenfri). Pruttande höll i sig ända till nästa morgon. Dessutom blev jag extremt trött av maten. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna under matchen. Jag fann mig tänka på andra saker och fick verkligen koncentrera mig på att vara närvarande. 
Så nej. Inget mer Mc Donalds-mat för min del.

I pauserna passade jag på att promenera runt hela Scandinavium. Det blev några varv. Jag trodde, i min enfald, att det skulle vara lätt att komma upp i 10 000 steg, men jag får erkänna att jag fick pinna på rätt bra. Dessutom fick jag skoskav på vänsterhälen. Jag letade fram plåster via personal som jobbade där. Jag hittade ett bra tygplåster, som faktiskt satt kvar under hela kvällen och gjorde så att jag kunde fortsätta promenera. Annars hade det nog varit kört...
Nu har jag lärt mig ytterligare en sak, längs livets promenadstig. Det är bra att ha med sig plåster i väskan. Alltid. Man vet ju aldrig när skoskavet kan vara ett faktum. Och sen är det givetvis skillnad på plåster och plåster. Inte alla tygplåster sitter kvar. Salvequick är ett bra plåster, i mitt tycke.



Förresten.
Frölunda vann med 3-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar