lördag 5 mars 2016

EFTER MASSAGEN

Efter massagen på Modigt Hjärta (massagen var en blandning av bindvävsmassage och kroppsbalansering kan tänka...), kände jag mig yr. Jag hade svårt att veta hur högt jag skulle behöva lyfta benen för att stoppa dem i byxbenen och fick försöka flera gånger om. Och så var jag lite mosig i huvudet, som jag brukar vara efter en massage.
Värken i knät eller foten släppte inte, så det var ingen omedelbar fix. Men själva massagen var skön och kändes som att det var något min kropp skulle behöva, typ en gång i veckan. Men det blir dyrt att gå på massage för ca 600 kr/vecka. Men å andra sidan, om det är det min hälsa mår bra av, kanske jag inte skall snåla med mig själv. Inte kompromissa med mig själv längre.
Sen kan man ju givetvis tänka sig att ta en halvtimmasmassage också, för 350 kr...
Och så får jag nog ta och göra allvar av att rensa bland mina saker hemma, så att jag kan få in lite mer pengar till min hälsa :).

Jag fick tips om att träna lårmusklerna när jag sitter på en stol, genom att lyfta upp knät, så att lårmuskeln får arbeta. På så sätt kanske knät får avlastning och inte behöver orsaka mig så mycket besvär.
Senare på kvällen fick jag väldigt ont i svanken. Massören hade givetvis knådat bra i både rygg och svank, så det tog ut sin rätt efter några timmar. Jag hade svårt att gå upprätt. Därtill hade jag väldigt ont i knät hela kvällen och natten.

Halva natten låg jag och tänkte på att jag kanske skulle ta och testa att samköra Voltarengel och kylkräm på knät, för att se om mixen på något sätt kan göra så att jag kan belasta knät som vanligt. Det var det första jag gjorde när jag gick upp. Jag tog Voltaren först. Det gjorde nog att kylbalsamet inte fick någon verkan, i o m att det var något som blockerade. Jag bestämde mig för att ta med båda tuberna i min ryggsäck, så att jag alltid är redo. De gör ju ingen nytta i mitt skåp på jobbet, menar jag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar