fredag 25 mars 2016

STARKT SUG EFTER ATT FÅ TUGGA

Jag vet inte riktigt vad det beror på, men idag har det varit riktigt jobbigt på hjärnkontoret. Hela eftermiddagen och kvällen har jag bara tänkt på att få äta något.

Benen var supertrötta. Det var en känsla av att ha gått runt hela London på en dag. Supertrött. Och jag fattar inte varför. Jag har knappt gått 10 000 steg idag. 

På jobbet finns det ett stort påskägg med godis. Kan det ha varit något som triggat igång mig, i o m att jag inte tillåter mig att äta godis? Att behöva se godis - när man gör allt man kan för att hålla sig ifrån det, kan upplevas som tortyr. Men faktum kvarstår ju, att det finns frestelser överallt i samhället. Men jag önskar nog att jag slapp se det på jobbet också...

Jag lagade mat när jag kom hem... Fisk och grönsaker i saffranssås med basmatiris. Till efterrätt gjorde jag några hälsosamma chia-våfflor, som jag åt med äpplemos.

Senare på kvällen, hämtade jag några nachosrullar och tuggade i mig dem.
Jag kan inte påstå att det var en lustfylld upplevelse, vare sig under själva tuggandet eller efteråt. 


Men men. Det kommer väl en ny dag imorgon. Ambitionen är att träna innan jobbet. Yes. Att få sätta musklerna i arbete på gymmet. Det är nog vad jag behöver.

Just det här med högtider är nog något jag inte är så bra på att hantera. Jag vet ju med mig att "alla" sitter och tuggar i sig sötsaker och god mat - i trevligt sällskap.
Själv sitter jag framför teven och slappar och slöar.

Tankarna på att jag kanske misslyckas med resan gör sig påminda. Inte för att jag vill misslyckas, men de finns där ändå.
Jag får klura vidare på vad som kan ha orsakat dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar