torsdag 17 mars 2016

GULDKORT - TRÄNINGSKORT PÅ LUNDBYBADET OCH ANDRA STÄLLEN I GÖTEBORG

Nu är det färdigvelat.
Idag köpte jag guldkortet på Lundbybadet, vilket innebär att jag har fri passage till vissa träningsanläggningar i Göteborg. Jag kan simma, gymma och gå på gruppträning, även om inte det senaste är aktuellt för mig just nu, såtillvida det inte handlar om yoga o s v, förstås :).

Jag träffade fysioterapeuten (sjukgymnasten) idag. Hon kom fram till att det måste vara knät som är bekymret, inte nerverna i ryggen som ligger i kläm. Men med tanke på i vilket skick jag var i förra veckan, var det inte lätt att ta rätt beslut, menade hon på. Hon tror att Diklofenak och Panodil Zapp har hjälpt mig lite, i o m att övningarna inte fick samma smärtsamma resultat som förra gången... Hon rekommenderade mig att fortsätta ta tabletterna, som en kortvarig kur, och sedan ta dem vid behov.

Efter sjukgymnastiken tog jag en kort simtur och slappnade av i bastun därefter. Jag kände mig lite stressad, i o m att hade en parkeringstid att passa samt det faktum att jag inte visste hur lång tid det skulle ta att klä på sig o s v efter bastun. Så jag kortade ned simpasset idag.

Hur som haver. Jag gjorde det!
Och jag tog mig dit!

Steg för steg, ska jag banne mig ta mig framåt!!!
Jag har inte råd att INTE träna och ta hand om mig själv. 


Och jag tänker som så här, att välmåendet och själva bastuupplevelsen får vara både sporre och motor för att jag skall ta mig dit, ett par gånger i veckan. Bonusen blir en, förhoppningsvis, förbättrad hälsa och ett mer lustfyllt liv. 

Jag kör med hård kärlek mot mig själv, när jag resonerar med mig själv.
Jag ställer mig frågor som:
-"Hur svårt kan det vara?" -"Det är ju bara till att göra det."
-Vill du ha värk och smärta för evigt? Om inte - så se till att träna."

Att bara gnälla över sina besvär hjälper då inte... Så det gäller att ändra inställning till livet och framförallt träningslivet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar