tisdag 22 mars 2016

LUNCH PÅ GOVINDAS, IGEN - OCH EN TITT INNE PÅ SOCKERBRUKET

Jag tog mig till Govindas igen, för tredje gången på kort tid :). 

Pysselkompisen C ville dit för mangolassins skull och jag var inte svårövertalad att följa med. Väl vid kassan hör jag mitt namn. Det var min studiekompis A som sade hej till mig. Och det var ett härligt möte, i o m att jag både saknat henne och tänkt mycket på henne den senaste tiden :).
Vi bestämde oss för att ta en dejt senare - på Govindas :).

Dagens mat bestod av ris, grönsaksgryta och knaperstekta grönsaksbiffar. Det var även en soppa till - med smak av oregano. Jag misstänker att det var mjölk i den, i o m att jag blev så pruttig efteråt.

Vis av erfarenheten från dagen innan, då det körde i magen och jag fick diarré efter måndagens lunch på Govindas, beställde jag en laktosfri mangolassi, men den smakade tyvärr inget annat än mjölk, och det var ju inte riktigt det jag var ute efter.
Papadambrödet är underbart att knapra på :).
Den här gången tog jag inte sallad eller mango chutney direkt, i o m att jag tänkte på att jag inte ville slänga någon mat. Jag hämtade dock lite av varje efteråt, i o m att jag saknade något sött på tallriken.



Efter lunchen promenerade vi till Sockerbruket 6, en butik med gamla, fräcka inredningssaker. Det är inte billigt, men det är underbart att få träda in i en magisk värld :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar