fredag 11 mars 2016

SIMNING OCH BASTUBAD

Jag var och simmade med min väninna A igår. Vi åkte först till Angereds arena, men badet hade stängt kl 15:00. Snopet. Så det var ju bara till att ta bilen till Lundbybadet och försöka där istället. Vi landade dock först på Baban - en kolgrillrestaurang, i närheten av Backaplan. Vi valde var sin härlig grillmix-tallrik. Det smakade gott och jag kan varmt rekommendera restaurangen för er andra kulinariskt nyfikna människor :).

Väl vid Lundbybadet, nyttjade vi våra gratisveckor för att göra detta :). Himla käckt :)! Det är ett bra initiativ av Göteborgs stad att låta folk prova på de olika anläggningarna under en veckas tid, för att låta var och en hitta sin favorit :).



Det var dock väldigt kallt i duschutrymmet och ännu kallare på väg till bassängen.
Vattnet i bassängen kändes också lite väl kallt. Jag frös hela tiden :(. Men jag fick simmat lite i alla fall. Det kändes bra för hela kroppen, förutom att knät tog stryk av att gå upp och ned för trappstegen. Sen kanske mina drygt 10 000 steg den dagen också har något med saken att göra.

Bastun var skön, även om den var i torraste laget för mig, med finska mått mätt :).
Huden var alldeles rödflammig efteråt. Jag inbillar mig att det är bra för kroppen att känna olika temperaturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar