söndag 20 december 2015

ALLERGISK REAKTION?

I två-tre dagar har jag haft - typ nässelfeber/mjölkallergi/värmeutslag - på höger sida av ansiktet.

Det växte sedan och hamnade även i pannan och på höger sida av ansiktet.

Det fick mig att minnas tillbaka på min barndom, då jag också hade "utslag/prickar" - som då kallades för mjölkallergi, värmeutslag eller nässelfeber. Jag började klura på vad det kan ha varit som orsakat det hela, och kom genast att tänka på jordnötssmöret i mina pepparkakskolakulor. För det var ju liksom det som var det nya inslaget i min kost.

Jag vet inte om det är den eller inte, men hädanefter måste jag nog tänka mig för.
Marita Toljamo bjöd på en länk om mjölkallergi. Kanske kan det vara något att fundera vidare kring.

Jag åt 2½ sådana till mellanmål igår - och sedan ännu fler på kvällen. Det var något maniskt i tanken hos mig. Så de resterande 5 åkte in i käften - bara för att jag inte skulle ha kvar frestelsen i kylen.
Nu i efterhand, inser jag ju att jag kunde ha stoppat även dem i frysen, men det tänkte jag inte på då.
Utslagen har dock inte ökat, efter det massiva intaget igår, så jag vet inte riktigt vad som orsakar det hela.

Eller kan det vara nyponpannkakorna som skapat något?

Först nu, den 24 december, kan jag känna att det börjar avta...
Det är lite bättre den 25 december, även om det kliar något fruktansvärt på höger sida av hakan. Jag har ju generande hårväxt på den sidan...
Den 28 december var de borta helt och hållet. Det varade nog i en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar