fredag 11 december 2015

EN NY DAG = NYA MÖJLIGHETER

Det är fredag idag. Uppehållsväder (än så länge). Allt känns roligare. Igår regnade det nämligen precis hela dagen, och det höll mitt humör nere, kan man säga...

Jag började dagen med att blötlägga havregryn, chiafrön, krossade linfrön och russin i vatten. Det fick stå en timma och sedan kokade jag gröten, på samma vis som jag gjort de senaste veckorna.
Jag skivade också i en ekologisk liten banan i slutet, i o m att det såg vattnigt ut.
Dagens måltid bestod av ett evigt tuggande av gröt, samtidigt som jag förberedde dagens lunch - en vegetarisk kryddstark gryta med bönor och wokgrönsaker.

Precis efter frukosten (och tandborstningen, givetvis) tog jag en kort promenad - samma promenad som i förrgår, fast åt motsatt håll, så att jag kunde slänga plastförpackningar i återvinningen som finns nära Preem.
Jag höll en bra promenadtakt idag. Det kändes bra på alla vis att komma ut. Det kändes lite i högerknäet, men inte så farligt. Det var bara till att traska på. Jag plockade även upp en Metro-tidning vid kyrkans hållplats.

Jag tänkte för mig själv att jag skall ta det lugnt med promenaderna, även om lusten ökar för varje gång :-). Jag tänker mig att det är nog bra att göra det varannan dag, för att inte slita ut benhinnorna på smalbenen - som jag gjort så många gånger förr.
Så mitt mål är att börja med korta promenader - för att sedan öka sträckan successivt. Förhoppningsvis kan jag också öka hastigheten något - men egentligen är det inte så viktigt med den biten, i o m att det är en faktor som också bidrar till ömma benhinnor.

Jag skulle gärna vilja gå i skogen - vid Slättadamm - men i o m att folk har rånats där ett par gånger, vill jag gärna ha Jani med mig. Det är en bra runda för en nybörjare. Sträckan dit, är kanske lika lång som dagens runda. Sen är rundan i sig lagom - i o m att det är planmark runt hela dammen. Och sen har jag promenadvägen hem igen. Så det får bli delmål ett - i min promenad-karriär :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar