onsdag 16 december 2015

JAMIE OLIVERS BOMBAYKYCKLING MED BLOMKÅL, RIS, SPENAT OCH PAPPADAM

Ambitionen var att lyckas med Jamie Olivers Bombaykyckling. Men det verkar inte bli så. 
Jag gjorde fel när jag skulle dubblera receptet...
Det blev för mycket citronsaft - som jag sen försökte rädda med att addera mer youghurt (creme fraiche). Även marinaden verkar ha fått sig ett spel i o m att det täcker kycklingen helt och hållet.
Vi får väl se var det hela landar...

Ambitionen var, att det skulle se så här fint ut.




Det blir nog mest en soppa av alltihop idag :(. Men men. Det kanske går att äta ändå :).

...

Så här blev min mat... Jag fick hälla bort mer än hälften av själva griljeringen... (jag tog dock vara på det när jag gjorde matlådor, så att inte maträtten skulle bli torr.
Jag lade till lite groddar, sockerärtor och tomater, samt en bit rågbröd, som jag bakat själv.
Den gröna såsen/dressingen blev syrlig. Det gick dock att äta. Jag tror att det handlar mycket om att jag skall låta min palett vänja sig vid denna typ av smaker :).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar