måndag 14 december 2015

EN RÖRLIG DAG - MED MELLANMÅL PÅ STAN

Jag stack iväg tidigt idag, redan vid halv åtta-tiden. Jag skulle ju på en obligatorisk informationsträff inför gastric bypass-operationen. Jag tog buss 25 till Sahlgrenska och kom först där på att jag borde varit på Östra sjukhuset. Jag tog första bästa förbindelse dit, men det var helt onödigt, i o m att jag inte kunde boka ny tid vid receptionen eller komma in på den resterande tiden av föreläsningen.

Jag kontaktade de som är ansvariga och bad att få en ny tid.
Den tid som jag har bokad i januari får flyttas fram, tills jag gått den obligatoriska delen. Som tidigast kan detta ske den 1 februari 2016.
Det kändes lite snöpligt, måste medges. Men jag var vid gott mod. Jag åkte ju kommunalt och behövde inte tänka på parkeringsavgifter, vägtullar eller annat. Det var bara att gilla läget och ta sig fram i den takt som kollektivtrafiken tillät.


Fördelen med det här är väl att jag missade mötet är att jag får ytterligare tid på mig att fortsätta på den hälsosamma vägen jag påbörjat. Jag får mer tid att komma igång med promenader m m, och det ser jag verkligen fram emot :).

Idag har det blivit vandrat en hel del, skall jag be att få tala om.
Först till bussen, sen till Sahlgrenska... och tillbaka till hållplatsen... Lite grann vid Östra. Jag gick så fort, att det började värka i knäet, ganska direkt. Det blev till att sänka farten.
Sen åkte jag tillbaka till stan. Hoppade av vid Drottningtorget och gick till Brunnsparkens Västtrafik-kontor för att ordna med mina åkkort och fylla på med pengar.
Sen promenerade jag till IN-EX för att köpa ett presentkort till en härlig kollega som skall börja jobba på annat ställe. Sen fortsatte jag min vandring nedåt Kungsgatan. Jag stannade till och tog en fika vid 10:45-tiden, i o m att jag började känna mig hungrig efter den tidiga frukosten (06:45). Jag valde en grov macka med ost och kalkon, tomat och något grönt. Jag drack mango- och passionfrukts-smoothie till. Jag tuggade allt väl :).



Sedan gick jag till Balders Hage.



Jag förlustade mig lite i svartvita metallburkar och några planscher, som jag tänkte pyntat köket med. Jag skippade ramarna och tänkte att jag kanske kan hitta dem billigare på loppis. I värsta fall kan jag ju måla om dem :).


Sen gick jag vidare till Femmanhuset, Lagerhaus, för att se om jag kunde finna några fler metallburkar och eventuellt glasburkar att förvara saker i - på ett snyggt sätt.



Sen gick jag till Åhléns och gick där en stund.


Nu började det kännas av i benen.
Sen åkte jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar