måndag 4 januari 2016

10 000 STEG PÅ EN DAG - TACK VARE FITBIT

Jag var både på IKEA, Coop (Bäckebol) och på Frölunda Torg igår och fick ihop mina 10 000 steg. Well... Jag hade ju i o f s dansat lite på natten till söndagen och skrapat ihop några steg innan jag åkte iväg igår (1875), så det kändes ju riktigt kul att komma i mål första heldagen :).

Men. Det måste erkännas att jag hade JÄDRIGT ont i högerfoten (hälsena och på högersidan av foten) hela kvällen. Den var väldigt öm och känslig för höjder (som t ex en mattkant kunde bjuda på).

Idag visade vågen 103,7 kg. Det kändes också roligt :).
Kul att det går att se resultat på det här sättet :).

MEN...
Jag är inte helt nöjd med min fitbit, i o m att den inte visar tiden korrekt. Idag lyckas den heller inte synka - så jag får inga resultat som känns vettiga. All data som samlades in igår hänger med på dagens statistik. Det känns jädrigt trist och får mig att vilja returnera hela skiten!

...

Jag åkte till Media Markt och returnerade armbandet efter att ha köpt ett nytt, till reducerat pris.  Det såldes nu för 200 kr mindre. Nu håller jag tummarna för att denna skall klara av att synka bättre.

Jag har smugit in steg under dagen, för att närma mig 10 000 steg på en dag ;-).
I o m att jag inte kunnat få statistik för mer än sju timmar, får jag ju vara nöjd med 8 800 steg. Jag vet ju med mig att jag rört mig på förmiddagen ;-).
Jag fick med mig sambon på en kvällspromenad efter jobbet. Sträckan gav ungefär 4 000 steg.
Imorgon är det en ny dag att utmana sig själv på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar