måndag 18 januari 2016

ULLARED, MASSAGEFÅTÖLJ, FAZER CRISP, HÄLSOBOLLAR

Igår var jag på Gekås i Ullared, med min vän A.
Det var helt klart färre människor där, till skillnad från mitt förra besök, i mitten av november. Det besöket fick mig att lämna ett överfullt Gekås, för att vänta på sambon i restaurangen i två timmar. Jag har aldrig varit med om så mycket folk där. Jag fick panik!

Vi gick och gick och det kändes i fötter och ben. Men inte blev det något superbra resultat med stegantalet ändå. Knappt 9 000 steg totalt. Så det var ju bara till att vara aktiv här hemma efteråt, så att jag skulle komma upp i mina dagliga 10 000 steg :).

Vi käkade lunch thairestaurangen som är i det andra lilla köpcentrat... Det finns alltid gott om grönsaker och kyckling för mig att äta av. Då är det lätt att välja bort gluten och laktos :).

Jag tycker ändå att det är skumt att det inte blev fler steg, med tanke på att vi var på fötterna nästan hela tiden.
När vi skulle ta en fika (½ getraw-bar + liten bit 70%-ig choklad + vatten) innan vår hemfärd, såg vi att det fanns ett massagerum. A blev lyrisk när hon fick syn på massagestolarna, i o m att hon själv provat dem vid flera tillfällen på spa-anläggninen Arken, i Torslanda.
Det kostade 10 kr för 15 minuters massage.
Det var verkligen välbehövligt.
Jösses, så skönt det var.


Bilden, som inte är en exakt kopia av massagefåtöljen, är lånad härifrån.

Väl hemma, såg jag att sambon gjorde sig redo att käcka Fazer crisp-smörgåsar med bregott och ost. Jag blev sugen och beslutade mig för att testa jag med. Jag har ju levt med rädslan att jag aldrig mer skall kunna äta dem. Jag drack en mugg citronte, med honung som sötning.
Jag tänkte att jag är beredd att riskera att tarmarna skriker ifrån och gör mig sittande på toaletten hela kvällen, men det blev ingen explosion.
Det gick bra att äta både surdegsbröd, laktosfri bregott och ost :). Tjohooo!
Jag tror väl att det handlar om mängd och hur ofta jag trycker i mig den sortens kolhydrater.
Däremot var avföring av det hårdare slaget i morse... :-(.


Efter det gjorde jag en sats med hälsobollar. Jag hade tänkt att göra något av den blandburk jag hade med nötter, russin och aprikoser, tillsammans med mandlar, chiafrön, pepparkakskrydda, dadlar och jornötssmör. Jag rullade dem i kokosflingor.
Denna gång smakade bollarna verkligen pepparkaka :).
Tjohooo!

Men i sanningens namn, kan jag väl inte säga att rågbröden och hälsobollarna utgjorde en lämplig middag. Jag kände mig hungrig ändå... Det var väl proteinet som saknades... Men men.
Det fick gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar