fredag 22 januari 2016

FÖRSTA VIKTMINSKNINGSMÅLET MED FITBIT CHARGE HR UPPNÅTT :-)

Yes! 
Idag visade vågen 99 kg :).

Det är ju inte klokt, så fort det har gått!
Jag har gått ned från 106,4 kg till 99 kg på drygt åtta veckor (-7,4 kg). Och det är ju riktigt bra!

Det gäller att behålla den här känslan, när vikten står still. Det går att göra en förändring i ens liv, oavsett ålder, krämpor och andra hinder. 



Nu är det bara till att fortsätta på samma spår :).

Yes!
Det är en störtskön känsla att faktiskt se resultat av ens ansträngningar.

...

Med påminnelsen från läkaren, om att foppatofflorna inte är bra för mina fötter (med den här vikten - antar jag), bestämde jag mig för att slänga/skänka bort mina tofflor. Till en början flyttade från förvaringslådorna till en annan låda, så att den kan bli full med saker jag kan lämna till återvinningen eller Emmaus :).
Jag kommer också att ta med mig ett par inneskor till jobbet idag. Det blir antingen ett par tennisskor med inlägg eller ett par nya inneskor. Det gäller bara att hitta några som är fotstödjande, om det nu går. Men det får vara ett projekt i projektet :).

...

På tal om jobbet. Jag har bestämt mig för att åka kollektivt till och från jobbet idag och imorgon. Jag, som är en person som oroar sig, klurar på hur jag skall få med mig både tennisskor, lunch- och middagsmat, förutom frukost till jobbet, i min ryggsäck - samtidigt som jag promenerar till Backaplan, och till jobbet från Frölunda Torg, känner att jag inte riktigt har löst gåtan än. Det lättaste är väl att planera måltiderna och köpa något lätt i mataffären, t ex makrill, keso, ägg, avokado (till middag idag). Frukosten imorgon får jag klura lite till på. Det samma gäller för lunchen. Jag vill ju inte äta samma mat vid alla måltider. I o m att jag nu kom på att jag har lax och grönsaker i jobbets frys, så bör jag klara morgondagens lunch på det. Då är det bara frukosten kvar att bekymra sig för :).

...

AHA-UPPLEVELSER
När jag vaknade i morse, tänkte jag att jag aldrig kommer att vara kvar i detta stadium igen. Och faktum är att jag tror på mig själv den här gången. Jag intalar mig själv att vara glad för förändringen, i den takt som kroppen bestämmer sig för. Det är inte mycket jag kan göra, för att vikten skall försvinna från antingen mage, lår, överarmar o s v. Det tar den tid det tar. Och jag hoppas, att huden skall ha en mirakulös förmåga att dra igen sig, i den takt som det sker.
Den senaste tiden har jag känt att det kliat på magen. Jag vet inte om det kan vara ett tecken på det... 


Jag får flashbacks från mitt tidigare liv, när jag var både  yngre och något lättare viktmässigt. Jag antar att känslorna från den tiden måste bearbetas. 

Jag känner mig också lugnare nu för tiden, i o m att jag har dragit ned på prestigen och viljan att glänsa. Jag skall hela mig själv, inifrån och ut. Och jag skall göra det på egen hand, med Fitbit Charge HR. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar