lördag 2 januari 2016

MELLANMÅL... GETRAW

Jag köpte några ekologiska Getraw-bars när jag såg dem på Ica Maxi en gång. Jag valde den rosa och den svarta. Tanken var att de skulle vara med i ryggsäcken, utifall att jag någon gång var på rörlig fot och inte kom åt bra mat. Detta var en sådan dag. 
Och det var just den svarta jag provade idag. Den var svagt smaksatt med lakrits, och den var verkligen jättegod.

Den innehåller: 
dadlar
mandlar
cashewnötter
raw lucumapulver
raw agavenektar
raw vaniljpulver
himalayasalt
lakritsrotextrakt
anisolja




Den rosa innehåller:
dadlar
mandlar
cashewnötter
raw hallonpulver
raw agavenektar
gojibär
raw vaniljpulver
himlalayasalt

En bar innehåller ca 200 kalorier, vilket är helt ok, om man tar den som ett mellanmål :).

Och det känns som att jag hellre köper dessa än färdiga hälsobollar i någon juicebar. Det känns mer prisvärt på något sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar