lördag 2 januari 2016

FITBIT CHARGE HR - AKTIVITETSARMBAND

Det tog inte lång tid för mig att bestämma mig för att köpa ett aktivitetsarmband av något slag, för att skaffa mig en boostare för att röra mig mer.
Jag googlade och kollade efter recensioner på nätet. Valet föll således på Fitbit Charge HR. En av orsakerna var att den är smal och behändig. En annan sak som bidrog till köpet var själva appen som hör till. Den registrerar bra saker och den verkar vara lättanvänd. Det gillar jag :).
Appen funkar i både mobil och dator - och det är ju ett riktigt plus :). 



Den är just nu på laddning - och jag väntar spänt på att få inviga den imorgon, när min vännina A och jag skall vara på rörlig fot mesta delen av dagen :).

...

Senare på kvällen ville jag testa om aktivitetsarmbandet registrerade mina rörelser. Till viss del följde den med, men inte riktigt hela vägen. Jag gick upp för trappor utan att den registrerade.
I vilket fall är det superkul att direkt se vad man har gjort eller inte gjort. Jag tror att den här kommer att bli en bra "motivator" för mitt framtida hälsosamma liv :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar