fredag 8 januari 2016

STEGRÄKNAREN TICKAR PÅ :)

IGÅR
Jodå. Det går bra att ta sina 10 000 steg om dagen med Fitbits hjälp :).
Jag är så himla glad för att jag skaffade mig det här verktyget.

Det blev ca 13 300 steg tagna igår. Yes!

Viktminskningen går sakta men säkert nedåt. Det går upp någon dag och sedan ned efter ett par dagar. Lite skumt det, hur kroppen fungerar :).

Jag minns tillbaka på den period, när jag hade köpt ett promenadband och gick så gott som varje dag i, typ 30 minuter, och lyckades bli av med 10 kilo på tre månader. Jag gjorde väl några förändringar i kosten också, vill jag minnas. Dock inte lika stora som den här gången :).

Nu är jag på min sjunde vecka med kostomläggning och nyligen påbörjade promenader. Resultatet är - 3 kg. Och det får jag ju se som bra, med tanke på att jag inte motionerat lika mycket nu som då.

...

IDAG
Jag dansade i trettio minuter, för att komma igång med dagens steg... Jag kom upp i nästan 4 000 steg på en halvtimma :).
Benen riktigt darrade efter dagens pass :-). Det är ju extra roligt :).

...

Jag intog en smoothefrukost apelsin- och ananasjuice, hallon och blåbär, banan, chiafrön, nyponskalpulver, baobabpulver, kanel och bipollen :).

Minnesanteckning: Det blir inte någon tillfredsställande mättnadskänsla av smoothiegröten, tyvärr. Det är inte det att magen kurrar av vrålhunger, men det går att ta sig fram i livet med vetskapen att chiafröna sväller över tid. 

...

Efter lunchen (grönsakssoppa på potatis, morot, palsternacka, rotselleri, brysselkål, sparris och diverse kryddor) begav jag mig ut för att posta brev och slänga saker i återvinningskärlen. Det snöade och snön kändes som pilar i ögonen. I o m att det snöade, hade jag lyft upp byxorna lite mer, så att de inte skulle bli blöta och tunga. Detta gjorde att jag frös om anklarna... Jag letade efter benvärmare i sportaffärerna, men det fanns inga.

Jag letade också efter något käckt som kunde skydda mina ögon från snön, men jag fann inget. Så det var bara till att ta på sig sina solglasögon och klafsa hemåt.

Även om jag hade haft möjlighet att få skjuts hem, valde jag att promenera från Backaplan. Det var lite jobbigt, i o m att det fortfarande snöade och att vägarna inte var plogade.
Men det var givetvis skönt att få gjort ytterligare en aktivitet idag :).
Idag kan jag stoltsera med 99 aktiva minuter :). Det bästa resultatet hittills :).
Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar