lördag 16 januari 2016

NEJ TILL GBP-OPERATION - JA TILL ATT KLARA AV DET SJÄLV :)

Jag har tackat nej till Gastric Bypassoperationen. Jag vill hellre klara av min resa mot bättre hälsa på egen hand, eller med hjälp av några andra (om jag skulle hitta en käck viktminskningsgrupp eller så).

Jag tänker som så att jag gärna vill göra den här resan själv. Den kommer nog att två år. Det är den tid jag har innan jag fyller 50 år. Jag tror nämligen att jag behöver den tiden för att omprogrammera mig själv :). Sen är det ju klart att jag inte sätter ett sista-datum när jag fyller 50 år. Inte alls. Men det känns som en vettig tidsplan att genomföra en livsomvälvande förändring för sin framtid :).

Jag märker ju att jag kan gå ned i vikt genom att äta annan mat, mindre portioner och ett mer aktivt liv.
Jag tar mina 10 000 steg om dagen på allvar :).
Igår gick jag från Bjurslätts torg (efter att ha fixat till håret hos frisören) till rosa huset och uppåt Vågmästareplatsen. Jag stannade till för lunch, på Pita, ett hälsosamt snabbmatsställe :). Jag valde en LCHF-tallrik. Sedan fortsatte jag hemåt, längs Wieselgrensgatan och sedan vek jag av hemåt, vid Wieselgrensplatsen. Jag gick dock lite längre, till en hållplats bort - för att få ihop mina 10 000 steg innan jag kom innanför dörren. Hela promenaden gav 7 000 steg :). Resterande steg fixade jag till här hemma.

Fram till idag, på knappt 8 veckor, har jag gått ned 4,8 kg. Det är banne mig inte dåligt :).
Varje morgon vaknar jag upp med en spänd förväntan och glädje inför att väga mig :). Det är en sporre i sig, att se hur kroppen har reagerat på matintag och aktivitet.
Igår fick dock vågen sig ett spratt... Först snurrade siffrorna bara runt. Den kunde inte fixera sig. Sen visade den 99,9 kg. Flera gånger. Någon gång däremellan visade den 101,5 kg. Jag tog det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar