söndag 10 januari 2016

TRÄNINGSVÄRK OCH SMÄRTA

Jag pinnar på, med mina lurviga. 

Igår, kom jag upp i drygt 14 400 steg. Jag fick nästan lust att pinna på mer, för att komma upp till 15 000 steg, men tänkte för mig själv att träningsvärken i låren, från fredagens snöpromenad, fick räcka. Jag hade ju också gått till och från Frölunda Torg på arbetstid :).

Därtill har jag ju väldiga besvär med min högerfot (både hälsena och högersidan av foten). Det är inte värt att belasta sig för mycket, på kort tid.

Jag klev i alla fall upp för 25 våningar under dagen, och det var något som appen uppmärksammade :).
Det är lite kul med de där påminnelserna om att man klarat av något :).

Fitbit Charge HR, är således en riktigt bra sporre :). Speciellt när den funkar med synkning mellan armband och app i mobilen :).



Jag smorde in låren med kylbalsam, som jag köpt i Finland för några år sedan. Jösses, vad den satte igång att bränna :). Jag smorde in högerfoten också, och jag tyckte mig känna en liten, liten effekt av kylbalsamet även där :). Att den brände, alltså. Inget annat.


Bilden hittades här

Träningsvärken och besväret i högerfoten kvarstår dock idag, söndagen den 10 januari 2016. Min förhoppning är att kylbalsamet har en avslappnande effekt på problemområdena. Tiden får läka resten.
Och sen får jag påminna mig om att smörja områdena var fjärde timma... Det är väl där jag brister i min rutin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar