söndag 17 januari 2016

20 000 STEG PÅ EN DAG :)

Igår hände det... Jag tog minst 20 000 steg i går :)! 
Jösses, vad jag skaver på...

Jag åkte till stan för att gå lite i 5:an (jag letade efter en stor, lätt ryggsäck i flera butiker... även på järnvägsstationen), innan jag promenerade till Vasaplatsen för att möta min kompis A. Vi hade planerat att äta lunch på Pita - ett hälsosamt snabbmatställe. Väl där, fanns där ingen toalett. Höga stolar och pyttesmå bord. Det var inget för våra stora rumpor...

Vi gick för att leta upp det andra Pita-stället, på Engelbrektsgatan. Vi gick ned för gatan och upp igen, för vi missade numret första gången. Väl uppe igen, upptäcker vi att det inte finns kvar. Så det var ju inte så konstigt att vi inte hittade det :).

Sen gick vill till Evas Palay - eller vad det heter... Stod i kön en stund... Inte nöjda med utbudet...
En snabb vända till Biblioteket och sen till Saluhallen, för att leta upp mat. Inget där heller.
Köttbullekällaren var fullknökad... Vi gick vidare... Till Kosmos... Där fanns några alternativ... Vi fick i oss mat (två måltider för 198 kr). Toppen :).

Jag valde stekt strömming med potatismos, grönsaker och lingonsylt. Det var lurigt mättande. Jag blev supermätt först efter toabesöket och efter att vi lämnat stället. Det var gott som tusan. Men hela magsäcken stod ut som en spärrballong en stund. Helt klart inte värt det...
Vi gick till Akademibokhandeln för att kolla efter resehandböcker. Vi ska ju till Berlin i vår :).
Jag köpte inget...
Sen gick vi till Köttbullekafét, i o m att A skulle träffa sin mamma och syster där. Vi satt där en stund...
Och sen blev det bio. Carol. Snacka om en segt berättad historia. Jag somnade i början av filmen. Jösses. Jag var ju helt slut efter att ha gått så mycket som jag hade gjort (och efter den maffiga lunchen).

Sen tog jag vagnen hem. Bussen skulle kommit först efter 16 minuter, och jag ville inte stå ute och frysa. Så det blev till att promenera hem. (Jag tog på mig mina extra byxor som jag haft i ryggsäcken hela dagen och även den andra jackan - för jag ville inte frysa på vägen hem.)
Och det fick mina steg att landa på drygt 19 000 :). Woohooo!
Sen var det ju inte svårt att dansa sig till 20 000 - bara för att se vad som hände med fitbit-armbandet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar