onsdag 20 januari 2016

ATT SKOTTA SNÖ GER OCKSÅ MOTION :)

När jag vaknade upp på jobbet i går - såg jag något vackert. Det hade snöat rejält under natten, vilket skapat ett vackert vinterlandskap över hela Göteborg.
Jag slutade inte förrän efter mötet den dagen, vilket innebar att plogbilar m m hade haft en chans att plöja undan det värsta i Tynnered. Jag var dock orolig för att jag inte skulle få ut bilen, i o m att andra haft problem att komma loss från parkeringsplatsen.

Jag åkte till Clas Ohlson för att köpa en skyffel, för att vara redo för nästa snöstorm. Jag köpte även ett par höga och varma vinterstövlar, i o m att jag plaskat omkring med mina tennisskor fram till nu. Det har faktiskt funkat över förväntan, men det blir ohållbart om jag skall behöva plumsa i snön någon längre sträcka...

Hemma på Hisingen hade det inte plogats lika bra. Det var ett smalt vägspår som vi skulle ta oss fram på. Folk var upptagna med att skotta fram sina parkeringsplatser.

Ett tag tänkte jag att, varför i helgoland åkte jag inte kommunalt till jobbet på måndagen, som jag haft en tanke på att göra...
Men sen tänkte jag att det bara var att börja skotta och röja plats för bilen. För var skulle jag annars kunna ställa den? Det kändes väldigt besvärligt i tanken en stund. Var skall jag ställa den, utan att få böter? Och var är det så pass plogat att det bara är att ställa sig? Well. Jag kände mig liten en stund...

Så det var ju bara att börja skotta. Efter 20 minuter insåg jag att det skulle ta mycket längre tid än jag förväntat. Jag ringde till sambon, som höll på att promenera hem från jobbet. Han skulle inte vara här förrän om 20 minuter, så det var ju bara till att fortsätta. Sen hjälptes vi åt med resten.
Och när bilen äntligen stod på sin plats igen, kändes det bra att ha låtit hjärtat, benen och armarna jobba lite extra :).
Jag var helt slut efteråt, när jag vilade mig i soffan.

Aktivitetsarmbandet (Fitbit charge hr) visade på drygt 15 000 steg den dagen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar